Veel gestelde vragen

Ik heb mijn depilator ontvangen maar hij doet het niet. Wat moet ik nu doen?

Wanneer u een batterijtje van een A-merk op de juist manier heeft geplaatst en de Depilator niet gaat trillen, kunt u het beste de Depilator met de kop naar voren voorzichtig ter hoogte van de schakelaar op de rand van een tafel tikken. Het kan zijn dat de olie, die ervoor zorgt dat alles soepel verloopt, wat naar achteren is gelopen. Mocht de Depilator het dan nog niet doen, dan kunt u deze naar ons terug sturen. U ontvangt dan uiteraard een nieuw exemplaar. Gelukkig komen deze klachten maar heel zelden voor.


Ik wil graag meerdere Depilators bestellen. Hebben jullie ook een kortingsregeling?

Wilt u meerdere Depilators tegelijk bestellen, dan hebben wij zeer aantrekkelijke aanbiedingen. Dat maakt de Depilator ideaal om cadeau te doen, bijvoorbeeld voor vader- of moederdag. Uiteraard betaalt u geen verzendkosten ook niet bij grotere bestellingen. Kijk hier voor de aanbiedingen.

Hoe werkt de Depilator precies?

De Depilator is voorzien van twee metalen plaatjes, die snel langs elkaar trillen. Hierdoor worden de haartjes tot aan het huidoppervlak verwijderd. Het verschil met scheren is dat een scheermes altijd een beetje aan het haartje trekt. Het afgesneden haartje zakt verder terug in het haarzakje maar moet weer door de huid groeien en dat veroorzaakt een stoppel. Met depileren voorkom je dit. Daarnaast is het absoluut pijnloos en kun je jezelf niet snijden omdat de Depilator geen mesjes heeft. Kijk hier voor meer informatie.

Hoe en waar plaats je de batterij?

De batterij moet geplaatst worden in het handvat (het langste gedeelte) van de Depilator. U kunt dit handvat het beste verwijderen door een vinger op het aan/uit mechanisme te houden en zo de gekleurde huls van het grijze gedeelte af te schuiven. Dit moet in principe heel simpel en gemakkelijk gaan. U ziet nu de behuizing voor de batterij. Let goed op +/- kant.

Waarom wordt er een batterij van een A-merk zoals Duracell aanbevolen?

Voor het laten trillen van de metalen plaatjes heeft de Depilator kracht nodig. Wanneer u batterijen van minder goede kwaliteit gebruikt zal het trillen minder goed gaan en heeft u minder lang plezier van uw Depilator. Met een Duracell AAA-batterijtje (geen penlite maar nog kleiner) kunt u wel een jaar lang wekelijks de Depilator gebruiken.

Moeten de mesjes worden vervangen?

Nee, het vervangen van de mesjes is niet nodig. De metalen plaatjes trillen zodat de haartjes vanaf het huidoppervlak worden verwijderd. U kunt zich ook niet bezeren aan de plaatsjes, deze zijn in principe bot.

De mesjes zijn eruit gevallen. Wat nu?

U heeft waarschijnlijk aan het klipje voor op de kop van Depilator gedrukt, hierdoor kan de kop los gaan en de mesjes eruit vallen. Het is de bedoeling dat u NOOIT aan dit klipje komt. Uiteraard is het mogelijk de mesjes terug te plaatsen, let u goed op de volgorde.



  Stap 1                                                                          Stap 2



Zo zijn de 3 mesjes weer compleet

Hoe lang gaat een Depilator mee?

In principe gaat de Depilator lang mee. Belangrijk om te weten: vocht is funest voor ieder apparaat, ook voor de Depilator. Bewaart u de Depilator dus in een vochtige ruimte zoals de badkamer, dan kan dit van invloed zijn op de levensduur.. Een droge omgeving zoals uw handtas of een kast is de beste bewaarplek. 
 

Ik heb mijn Depilator op een beurs of braderie gekocht.? Heb ik dan ook garantie?

Wanneer u uw storing direct binnen 1 week na aanschaf meld, heeft u ook garantie. Stuurt uw defecte Depilator dan naar:

Givako 
Simon van Capelweg 129
2431 AE Noorden

Vermeldt u duidelijk uw klacht, waar u de Depilator heeft gekocht en vergeet niet duidelijk uw adresgegevens erbij te melden? U doet de Depilator + het kartonnen kaartje in een enveloppe  en frankeren met Postzegel 1.

Ik wil de Depilator in het echt zien. Op welke beurzen kan ik een gratis demonstratie bijwonen?

U kunt op alle grote consumentenbeurzen in Nederland kennis maken met de Depilator. Wij geven voortdurend live-demonstraties.
U kunt ons vinden op de huishoudbeurs, wegwijsbeurs, lentebeurs, 50plusbeurs, Magriet winterfair en de Libelle zomerweek.   


 Is het ook mogelijk een Depilator op te komen halen?

Helaas behoort het afhalen van bestellingen op ons vestigingsadres niet tot de mogelijkheden. Alle bestellingen worden via POSTNL verzonden.
 

Wanneer stuurt u mijn bestelling op?

We proberen uw bestelling altijd zo snel mogelijk naar u te versturen.  Bestellingen die op werkdagen voor 16:00 uur bij ons worden geplaatst, zullen dezelfde dag nog worden verzonden met TNT-post. Onder normale omstandigheden zult u dan de volgende dag uw bestelling thuisbezorgd krijgen. Bestellingen die vrijdag, zaterdag of zondag worden geplaatst, zullen op maandag worden verzonden.


Kan ik mijn bestelling ook onder rembours ontvangen?

Uiteraard kunt u uw bestelling onder rembours ontvangen, hier zijn wel extra administratiekosten van 7,50 aan verbonden.  U kunt uiteraard ook kiezen voor een andere betaling zoals IDEAL, credit card, Paypal of bankoverschrijving.
 

Mijn Depilator doet het niet, waar zou dit aan kunnen liggen?|

Controleer eerst of u de batterij op de juiste manier in de Depilator heeft gezet. Zorg dat de + kant van de batterij aan de + kant van de Depilator zit.

Wanneer u een batterijtje van een A-merk op de juist manier heeft geplaatst en de Depilator niet gaat trillen, kunt u het beste de Depilator met de kop naar voren voorzichtig ter hoogte van de schakelaar op de rand van een tafel tikken. Het kan zijn dat de olie, die ervoor zorgt dat alles soepel verloopt, wat naar achteren is gelopen. Mocht de Depilator het dan nog niet doen, dan kunt u deze naar ons terug sturen. U ontvangt dan uiteraard een nieuw exemplaar. Gelukkig komen deze klachten maar heel zelden voor.

 
Wij doen ons uiterste best om uw een gegarandeerd goed product te leveren. U heeft vanaf de datum van aankoop 3 maanden productgarantie. 


De batterij zit er goed in maar mijn Depilator doet het niet?

Als u zeker weet dat uw nieuwe batterij er goed in zit en de Depilator niet werkt, kunt u uw storing melden via info@depilator.nl
Heeft u uw aankoop binnen drie maanden gedaan, dan sturen wij u uiteraard direct een nieuw exemplaar toe.

Let op: dit geldt alleen wanneer u de Depilator via deze webshop heeft gekocht!